DEN NYE GULDALDER –
KUNSTEN SOM VÆKSTMOTOR (2015)

Det danske kulturliv står foran en ny guldalder. I hvert fald hvis kulturaktørerne og erhvervslivet begynder at indgå nye, kreative partnerskaber, som kommer begge parter til gavn.

Det fastslår Christian Have i denne bog, som rummer konkrete anvisninger til, hvordan sådanne partnerskaber bør fungere – og talrige cases, der allerede har tegnet et klart billede af, at Corporate Cultural Responsibility er en mulig løsning på kulturlivets finansieringsproblemer.

"Det er en herlig bog, fordi den underbygger, at i en ny guldalder kan mennesker og samfund hverken undvære erhvervslivets rationalitet og viden eller kunstens sanselige og æstetiske udtryk."
– Marianne Jelved, tidl. kulturminister

"Christian Have skriver overbevisende om, hvorfor Danmark skal satse mere på dette samspil for at blive en af verdens mest kreative og innovative nationer, og giver gennem stærke cases rigtig gode erfaringer, som alle kan bruge."
– Mogens Jensen, kulturordfører (S)

"Midt i (endnu) en klynketid fra kulturens og kunstens verden kommer Christian Have med en gevaldig vitaminindsprøjning."
– Henrik Lyding, Jyllands-Posten

 

SYNLIGHED ER EKSISTENS 3.0 –
KUNSTEN OG KULTURENS KOMMUNIKATION I DEN DIGITALE TIDSALDER (2013)

Den opdaterede version af Christian Haves moderne kommunikationsklassiker, Synlighed er eksistens, som dannede skole – ikke mindst takket være eventens DNA, som her er opdelt i to: Den kreative og den kommercielle event.

Bogen besvarer spørgsmål som de følgende:

  • Hvordan kommunikerer man effektivt i den moderne medieverden?
  • Hvad betyder den stadig mere omsiggribende celebritykultur for kunsten og kulturens situation?
  • Hvordan påvirker de sociale medier i måden, vores mediebillede bliver dannet på?
  • Hvilke videre følger har den massive opblomstring af kommunikationskanaler for vores forståelse af kunsten, kulturen, samfundet, verden - og os selv?

Christian Have afdækker således kunstens og kulturens vilkår i 2010’ernes globale medievirkelighed, og han forklarer, hvordan man som professionel kommunikatør bedst sikrer en klar, vedkommende og engagerende kommunikation.

 

ANSVAR ELLER ANARKI –
OM KUNSTEN OG KULTURENS DILEMMAER OG POTENTIALER (2013)

Hvad vil vi med vores kulturpolitik? Hvilken nytte skal kunsten tjene? Hvordan kan kunsten og kulturen bevæge sig aktivt ind på erhvervsmæssige områder og dermed skabe ny vækst og udvikling, der ikke er bundet op på et økonomisk rationale? Hvordan kan konkrete bud på nye ledelses- og organisationsstrukturer inspireret af kunsten og kulturen se ud? Og hvordan kan vi bruge kunst og kultur som en løftestang for en fortsat demokratisk udvikling i vores samfund?

I bogen slår Christian Have til lyd for et helt nyt kulturelt ansvar, der ikke længere kun ligger hos det offentlige, men også hos private virksomheder, fonde og alle os andre for den sags skyld.

 

KREATIV VÆKST VIA NEW MEDIA (2013)

I professionelt øjemed ligger værdien af de sociale medier i udvekslingen af dynamiske relationer, og det er afgørende, at vi får afklaret, hvad vi skal bruge disse til i et strategisk perspektiv. De medier, der bærer vores kommunikation, har ændret sig radikalt de seneste år – og de fortsætter med stor hast at udvikle sig. Dette vil naturligt påvirke vore organisationer og den måde, vi leder organisationerne på.

Det er disse konsekvenser, potentialer og ledelsesmæssige udfordringer, som Christian Have med denne bog sætter et konkret fokus på. Et af hovedformålene med bogen er samtidig også at vise, hvordan kreativ vækst kan skabes ved at benytte sociale medier som ledelsesværktøjer – og ved proaktivt at tænke dem ind i virksomheder og organisationer generelt.

 
 
grib_fremtiden.jpg

GRIB FREMTIDEN (2011)

En introduktion til den fagre, nye, digitale verden. Til seniorer, som gerne vil forstå og kunne begå sig på de sociale medier – og styrke dialogen med børn og børnebørn.

droemmen_om_beroemmelse.jpg

DRØMMEN OM BERØMMELSE (2010)

Bogen beskriver celebritykulturen – en kultur, hvor det private gøres offentligt, og hvis eneste værdi er ønsket om synlighed: Den vestlige verdens nye sammenhængskraft.

det_store_sceneskift.jpg

DET STORE SCENESKIFT (2008)

Lancering af version 2.0 af oplevelsesøkonomien, "det kommunikative samfund", hvor ethvert budskab skal være en oplevelse, som vi kan bruge til at opbygge vores egen identitet.

synlighed_er_eksistens.jpg

SYNLIGHED ER EKSISTENS (2004)

Christian Haves kommunikationsfaglige klassiker om samspillet mellem medier, kunstnere, kulturliv og publikum. Bogen fik en fantastisk modtagelse, den bliver brugt på uddannelser, og den dannede skole med introduktionen af eventens DNA.